talo

Tervetuloa nukkekotiharrastajaksi

Ajankohtaista Yhdistyksestä Liity Tee-se-itse Historiaa Lisää tietoa Tervetuloa

Nukkekodit ovat aikuisten(kin) harrastus!

Yleensä sairaus, ei kun siis harrastus, alkaa yhdellä talolla, ja sitten tulee tarve seuraavalle ja sitä seuraavalle… Mutta talon sijasta voi keskittyä yhteen pienois-huoneeseen, joka voikin olla olohuoneen sijasta kangaskauppa, autotalli, halkovaja. Ja kun tila alkaa loppua, voi siirtyä aina pienempään mittakaavaan.

Missä yksi harrastaja käyttää kaiken liikenevän rahansa muiden tekemiin hienouksiin, toinen rakentaa kaiken roskasta. Kolmas kirjailee kaikki nukkekodin matot ristipistoilla, neljäs muotoilee posliininukkeja. Viides kirjoittaa yhdistyksen lehteen ohjeet kuinka jokin ihanuus valmistetaan, kuudes kertoo blogissaan kuinka kaikki ei mennytkään niin kuin Strömsössä. Seitsemäs on löytänyt puutöiden ilot, kahdeksas keksinyt mitä sähkö on, yhdeksäs askartelee huonekaluja pahvista yhdessä lapsen kanssa.

Harrastukseen voi perehtyä alan lehtien tai kirjojen kautta tai ottamalla rohkeasti yhteyttä yhdistykseen tai paikalliseen kerhoon, vaikkapa nettisivujemme kautta.

Ennen kaikkea harrastus antaa mahdollisuuden luoda oma maailmasi, toteuttaa itseäsi ja kokea onnistumisen iloa!

Mikä on sinun tapasi harrastaa nukkekoteja?

Titta Saarinen: Tuhkimon makuuhuone

Titta Saarinen: Tuhkimon makuuhuone.
Nukkekotiyhdistyksen pienoishuonekilpailu 2012, 2. sija.