talo

Lehdet Kerhojen avustukset
20-vuotisjuhlatalo Ohjeita messupäivystäjille
Ajankohtaista Yhdistyksestä Liity Tee-se-itse Historiaa Lisää tietoa Tervetuloa

Nukkekotiyhdistys ry on reipas n. 1000 hengen yhdistys, jonka tarkoituksena on koota yhteen alan harrastajia ja tehdä nukkekotiharrastusta tunnetuksi Suomessa. Yhdistys julkaisee laadukasta lehteä, ja toimintaan kuuluvat tapahtumien, näyttelyiden ja kilpailujen järjestäminen sekä osallistuminen nukkekotiaiheisille markkinoille.

Yhdistys on perustettu vuonna 1991 ja se toimii valtakunnallisesti: jäsenet ovat melko tasaisesti jakautuneet ympäri Suomea. Kevät- ja syyskokousten, joita järjestetään vuorotellen suurimmissa kaupungeissa, yhteydessä on tutustuttu erilaisiin nukkekotiaiheisiin paikkoihin ja useana vuonna on risteilty Tukholman miniatyyrimarkkinoille. Tapahtumien olennaisena osana ovat usein työpajat, joissa päästään itse näpertelemään ja oppimaan uutta. Yhdistys tukee myös paikallista kerhotoimintaa mahdollisuuksien mukaan.

Yhdistyksen lehti on noin 56-sivuinen A4-kokoinen nelivärijulkaisu. Se ilmestyy viisi (2014 alkaen) kertaa vuodessa ja jaetaan postitse jäsenille kotiin. Sen lisäksi sitä on saatavilla yhdistyksen pöydästä markkinoilla.

Yhdistyksen asioita hoitaa hallitus sekä toimihenkilöt. Voisitko sinä kuulua heidän joukkoonsa? Yhdistyksen toimintaan pääsee helpoiten mukaan erilaisilla nukkekotimarkkinoilla, tule rohkeasti puhumaan yhdistyksen pöytään tai laita heti sähköpostia osoiteeseen nukkekoti(a)nukkekotiyhdistys.fi. Kolmas helppo tapa osallistua on kirjoittaa juttu yhdistyksen lehteen. Ota yhteyttä lehden päätoimittajaan lehti(a)nukkekotiyhdistys.fi!

Anna-Liisa Soikka: Mennään jo

Anna-Liisa Soikka: Mennään jo.
Nukkekotiyhdistyksen pienoishuonekilpailu 2009, 1. sija.